Masa Itu Emas


Sunday, February 28, 2010

Sambutan Maulidur Rasul

Pada hari Jumaat lepas 26hb Feb. 2010 bersamaan 12 Rabiul Awal 1431 telah diadakan sambuatan Maulidur Rasul di Putrajaya.

Pertama kali aku menyertai sambutan ini. Thn lepas tak dpt, alhamdulillah thn ni dpt turut sama menyambutnya. Tp thn ni hanya lelaki shj yg berarak perempuan hanya duduk di Masjid Putrajaya.

Memantap Ukhwah Memperkasa Ummah, itu la tema Sambutan Maulidur Rasul thn ini. Dan thn ni banner tempat keje aku mendapat johan pertandingan banner utk kategori badan berkanun....best...serba sikit gambar pada hari sambutan. Gambar ini aku dpt dr fb Fai (ofismate) sbb kamera aku hanya sekadar perhiasan jer. Asik menepek kat kamera org...hehehe

Jom layan...
Perarakan bermula dr Masjid besi hingga ke Masjid Putrajaya...jauh tu!!!



Banner yg menang...best!!!!

Kaum perempuan yg hanya lepak di Masjid Putrajaya dgr ceramah...masa ni aku g tangkap gambar...hahaha

Posing lagi...

Kawan aku yg kena interview dgn RTM...hehehe

Time ni dah abis...keberangkatan Pulang Timbalan Yang di-Pertuan Agong...dan dif2 kehormat.


Ini pulak keberangkatan pulang budak MQA dlm panas menengit....kena jln sikit sbb bas tugu kat simpang...


Tu jer....kalau ad gambar lg...aku upload.

-aniesa-<<<<-------nak tido jap.


Saturday, February 27, 2010

Mesin Jahit

Kat umah aku ni dah ada mesih jahit sebenarnya. Aku beli kat tenet masa tuh...Tp aku tak pernah guna...huhuhu sbb tak tahu nak guna mesin jahit letrik. Benang pon aku tak reti nak bubuh. Sedih sungguh!!!!!

Jd tukun la mesin jahit aku tu. Aku tahu guna mesin jahit yg lama tu jer...yg jalan pakai kaki...hehehe old timer tul!!! Sejak mak aku ddk kat Subang dgn adik aku, aku tak pernah dah dpt baju free bila aku balik Taiping sbb umh adik aku tak ada mesin. Nak bg kat mak aku mesin jahit yg aku ada ni pon aku tak konfiden sbb mak aku pon tak berani nak jahit guna mesin letrik.

Hari tu masa balik Taiping, mak aku sempat jahitkan langsir org...sambil jahit tu dia bebel2 la kat aku

"Kalau umah adik ada mesin jahit tak la mak bosan sgt. Boleh la mak jahit baju ker kalau si Alip tu tido"

Dan tetiba mulut aku pon ckp "Kalau Nani beli kat mak mesin jahit, mak nak tak??"

Bagaikan ngantuk di sorong bantal, takkan la mak aku jwb tak nak mesti la nak. Tp masa tu mulut aku yg ckp tp hati aku ckp, mana aku nak cekau duit beli mesin jahit??? Aku cari kat tenet mesin jahit Singer yg model lama...regenya RM800++. Dah la gaji bulan ni awal...nak tugu gaji bulan depan, jauh lg....

So, aku pon tak la bg harapan kat mak aku sgt yg mesin jahit tu boleh dpt dlm masa terdekat. Abis2 pon aku cuma ckp, tgk la dlm bulan 4 atau 5 nanti baru boleh beli mesin jahit. Lepas balik dr Taiping, aku pon bercerita dgn YB pasal hal mesin jahit ni...aku pon tak harap YB akan bg duit beli mesin jahit. Dia sediakan telinga dia utk dengar citer aku pon dah cukup bagus....

Rupa2nya lain pulak yg jd, terus YB call kwn dia suruh cari msin jahit (perangai YB yg aku tak berkenan dlm sesetengah perkara...on the spot kalau nak sesuatu mesti brg tu kena ada atau kena buat). Tp dlm hati aku, alah...YB ni nak sedapkan hati aku jer la...lg pon mana nak dpt duit sekarang ni.

Tp hari ni, YB betul2 ajak aku g beli mesin jahit. Siap tanya aku ada duit tak? Aku ckp mana nak ada??!!! Tp dia sungguh2 ajak g beli mesin jahit. Aku ikut jer la...dan aku tahu dia ada duit utk beli mesin jahit ni sajer nak tanya duit aku juga!!! Akhirnya, dpt lah beli mesin jahit model Singer mcm gambar kat bawah ni....
Ingatkan nak beli jenis model yg lama tu...tp cina tu pancing punya pancing aku pon amik la yg ini...lg pon rege dia lebih seratus jer dr mesin jahit model yg lama. Masa kat kedai ni juga aku call mak aku bg tau yg aku beli mesin jahit utk dia. Dia mcm terkejut tp dia kalau boleh nak model yg lama..tp aku ckp, aku ajar dia nanti. Hehehe mcm la aku terer [aku pon cina kat kedai tu ajar bubuh benang]

Kalau dah kat kedai Singer ni, aku siap tanya lg mesin jahit tepi [tp tak mampu beli sekarang]. Aku tanya jer, nanti ada duit aku beli la pulak mesin jahit tepi. Model yg kat bawah ni rege dia lebih kurang RM1200++.



Tp aku tak mampu la nak beli sekarang...tugu...kot2 YB ada duit lg ker...hehehe asik memangkah jer bini YB ni. Aceli aku tak minta pon dia beli mesin jahit ni sbb aku ingat biar la aku yg kuar duit sbb aku beli utk mak aku. Tp YB kata tak per...janji boleh pulang modal kat dia ok lah [tak guna punya menantu...hehehe...aku yg ckp, mak aku tak ckp]. YB ni mmg otak bisnes jd apa yg dia ckp ada unsur bisnes...

Aku pon sebey juga mesin jahit yg lain. Teringin nak mesin jahit mcm kat bwh ni..tp jenis ni mmg org yg amik byk tempahan ok la kalau nak beli.

Makcik aku guna mesin jahit ni la...Lg pon dia mmg tukang jahit. setakat aku yg kongkang bila jahit ni, tak layak nak guna lg mesin jahit ni. Tugu la, aku belajar buat baju kat mak...nanti korang boleh tempah baju kat aku..hehehe

So, td aku dah g antar mesin jahit ni kat mak aku. Abah aku pon baru sampai dr kg semalam. Nanti boleh gilir2 guna yer [abah aku pon suka menjahit...jgn tak tahu, dia pandai jahit langsir]

Pasni, sesaper yg ada nak tempah baju kurung, aku ulang yer...BAJU KURUNG sahaja boleh la kalau nak tempah kat mak aku. Upah jahit...nanti aku bg tau. Tp jgn risau...mak aku amik murah punya. Lupa plak nak say thanks...TQ YB...Jasamu ku kenang [ayat standard YB]

-aniesa-<<<<------baru dpt baju baru...hehehe



Tuesday, February 23, 2010

Bukan rumah aku

Sajer nak upload gambar ni. Sbb dah tak der gambar dlm kamera aku...hehehe.

Rumah saper la ni ek??? Yang pasti jawapan aku, adalah seperti tajuk entri ni. BUKAN RUMAH AKU!!!! Masa aku balik kg ari tu, mak dgn abah ajak g tgk umah adik aku yg baru beli. So, inilah umahnya.

Itu bukan umah dia...umah depan dia. Disebabkan tak dpt kunci lg...kita org tgk dr luar jer...


Ini baru umh dia...No.8. Taman Selinsing Indah

Ini rumah berhadapan dgn umah adik aku. Rumah ni halaman dia besar sikit. Dan belakang rumah adalah sawah padi...bestnyerrr


Jalan dr simpang rumah baru adik aku. Tu kete abah aku.


Ini nama jln dia...

Inilah pemandangan sawah padi belakang umh. Tp belakang umh adik aku bukan sawah tp rumah org...jd la dik.
Rumah yg adik aku beli ni kat Selinsing. Ntah bila la dia nak ddk sini??? Sbb dia keje kat PJ. Bini dia keje kat Subang. Tak per la, kumpul est dulu. Tu jer nak citer...
-aniesa-<<<-----kat KL tak dpt umah atas tanah ni dah..yg ada atas langit

Wednesday, February 17, 2010

Makan Ketam

Aku adalah peminat makanan laut..tp ada sestengah hidupan laut yg aku tak mkn. Mcm kerang, lala...yg seangkatan jenis mcmtu la. Tp bg la aku udang, sotong atau pon ketam, mmg aku mengadap sampai abis.

Ni nak citer pasal ketam la ni..hehehe. Masa sampai kat umh makcik aku di Penaga, anak dia yg bonsu tu baru balik dr tangkap ketam. memula, aku ingatkan sajer la dia org tangkap ketam kecik2 tu (mcm aku dulu la...cari kat lubang2 tu mesti dpt ketam kecik). Rupa2nya ketam yg kita mkn tu la dia org tangkap.

Hehehe...sajer la aku nak tunjukkan gambar2 bebudak ni mengikat kaki ketam tu sebelum di bawa jual (byk tu kalau sekilo RM15)

Ni tgh ikat sepit ketam tu...

Ketam ni lari plak.

Ketam yg telah diikat dan menjadi pilihan mak aku utk dibeli dan dimasak gulai ketam..hehehe

Ketam yg telah diikat dan akan dijual...

Ketam lagi....sedap giler isi dia. Manis sbb ketam baru...

-aniesa-<<<<-----suka kaki/sepit ketam dr badan dia...



Tuesday, February 16, 2010

Cuti CNY

Bila dah cuti panjang ni, mcm2 kenduri yg ada. Kenduri kawen la, kenduri bertunang la...Cuti Chinese New Year (CNY) ni aku ada 2 kenduri bertunang sepupu aku. Sebelah abah aku dan sebelah mak aku.

Kenduri sebelah abah aku, sepupu aku lelaki. Sepupu aku ni kat Perai. So, kena bejalan la sbb tunangnya org Sik, Kedah. Jauh tuhhh....tp tak per la, sekurang-kurangnya berjalan kenal tempat org.

Kat bwh ni antara gambar semasa pertunangan sepupu aku tu. Tp mcm biasa, gambar di upload sesuka hati jd paham2 korang la ekkk. Gambar sepupu aku tu tak der kat sini sbb dia tak ikut pon.

Ini brg hantara dr pihak perempuan....warna purple ok...

Ini tunang sepupu aku (yg make up cun tu) dan sebelah dia tu maksu aku dgn anak bongsu dia.

Ni plak bersama dgn mak aku..ni sume masa kita org nak balik dah...

Ini semasa acara perbincangan berlangsung. Lelaki tu paksu aku (adik abah aku) suami maksu aku yg td tu...

Ini selepas acara sarung cincin. Posing dulu. Ini la makcik dan pakcik aku. Makcik aku tu adik abah aku.

Tunang sepupu aku....nama aper ekk...lupa la.

Makcik aku...tak ikut tema langsung

Ini barang hantara dr pihak lelaki...yg ni mak aku yg buat.

Sirih junjung

Gambar nak balik dah...(kan aku kata gambar tak tersusun) nampak tak pemandangan belakang tu...Kawasan pokok getah....cantik ni kalau tangkap gambar.


Acara salam selepas sarung cincin.

Hahaha...penin korang yg tengok entri ni....ni acara sarung cincin.

Sebahagian barang hantara dr pihak lelaki. Tema Hitam Putih....


Aik...sarung cincin lg???!!!! Huhuhu mmg tak betul la aku ni mengupload gambar.

Ni baru sampai. Panas giler....sib baik mkn dulu...hahaha


Cincin tunang...

Selepas balik dr Sik, Kedah tu aku, mak dan abah terus g Penaga. Sebelum tu dropkan maksu dgn paksu dekat umh makcik td. Sbb di Penaga umah adik mak aku plak. Anak makcik aku ni plak perempuan pon nak bertunang tp bukan hari yg sama. Dia bertunang hari Rabu ni (esok la tu) dgn org Pantai Timur, Kelantan. So kita org g sana, hantar brg hantaran jer. Masa bertunang nanti tak dpt pegi...

Ni acara santai org2 lama di luar rumah makcik aku. Dr kiri, bapa aku, nenek aku, mak aku dan makcik aku (yg anak dia nak bertunang tu la)

Ini plak brg hantaran dr mak aku utk sepupu aku sebelah mak aku ni.

Tu jer kot aku nak citer. Sowi kalau buat korang pening dgn entri ni. Hehehe...

-aniesa-<<<<-----lepas ni acara kenduri kawen plak....tunggu jer la.

Tuesday, February 9, 2010

Karnival Pic

Sowiii...aku tak der idea nak tulis apa. Aku post gambar jer dulu. Ini sume gambar masa karnival yg aku iklan ari tu....So layan jer la ekkk....

Ini YB Jenice...ADUN Teratai. Muda lg maaa.....30 thn.

Yg tgh nyanyi ni Chan Susann Ahli Majlis MPAJ...tak silap aku la yg mcm YB ckp...

Ada acara gubah buah...


Kalau gubah bunga aku berani la masuk...ni buah tembikai dgn honeydew...huhuhu


Perasmian oleh Chan Susann...Penutup oleh YB Jenice.

Ada pertandingan mewarna utk kanak2...

YB with his fren (katanya pegawai MPAJ)

Hani mis sikit jer teka bintang ni...kalau tak dpt bwk balik hadiah.

Dpt hadiah...


Itu jer....kalau ada aku upload lg...

-aniesa-<<<<-----urusetia..dpt nyanyi pon dah seronok sgt.


“ketika cinta itu mati, kau TIDAK perlu mati bersamanya”

Daisypath Anniversary Years Ticker

counting the wonderful day with u